August 17, 2010

MUSICAL EXPERIENCES OF LOVE NEVER DIES PHANS

We start this posts about those who have seen the musical and want to share their experience, opinions, and memories. This is Irene Adler's experience. She saw the musical on August 11th, here some of her impressions.
In comparison with The Phantom of the Opera, this piece has less spectacular scenography effects, and a slower pace. This is compensated, though, with the emotion showed with its scenes, especially within the second act. And with the beauty of the score, which matches up with The Phantom of the Opera.
Love Never Dies has been only performing since March, and still keeps improving: for instance, "That's the place you ruined you fool" has been totally suppressed from the show. 
"Heaven by the sea" has been removed in its totality. "Only for him/Only for you" beginning adds a few Meg lines, while the theme that plays at the end of the show with Meg and Gustave plays in the background (with this addition, Meg's unhealthy obsession with The Phantom is way more reflected). "Beautiful" has been removed too, those lines when Coney's Freaks are taking Gustave. A new reprise, mixing "Heaven by the sea" and "Only for him/Only for you" has been added, shortly after starting the second act. The Phantom refers to Gustave as "little Vicomte".
And not just there's a wonderful score, but the emotion showed onstage is enhanced: a song that isn't particularly striking, such as "Love Never Dies", becomes such an exciting moment on stage! This is a highly recommended experience: don't let yourselves be fooled with bad reviews. If I had to be picky, just one thing can be faulted and that's the scenography, which could be way more elaborated.
Ramin Karimloo and Sierra Boggees: Incredible. Ramin Karimloo: perfect voice. His "Till I hear you sing" rendition doesn't leave you indifferent. And his acting, with anger when is needed and gentle when the moment requires, makes believable his violent side and his tender and romantic, almost paternal, side. Sierra Boggess: she's all elegance and softness, with a beautiful voice.
___ 


Empezamos este bloque de entradas de experiencias de todos cuantos hayan visto el musical y quieran contar sus opiniones y recuerdos. Esta es la experiencia de Irene Adler. Vio el musical el 11 de Agosto, aquí alguna de sus impresiones:
En comparación con El Fantasma de la Ópera esta obra tiene menos efectos escenográficos y un ritmo menos trepidante, pero lo compensa con creces con la emotividad presente en la obra, sobre todo en el segundo acto, y con la belleza de la partitura, que está a la altura de El Fantasma de la Ópera. 
Love Never Dies lleva en cartel sólo desde Marzo, y todavía están mejorándola: por ejemplo, "That's the place you ruined you fool" se ha suprimido en su mayor parte.
"Heaven by the sea" ha sido totalmente eliminada. La primera parte de "Only for him/Only for you" ha sido eliminada: directamente "Only for you" y unas frases de Meg con la misma música que luego oiremos cuando habla con Gustave mientras intenta ahogarlo (en las que queda más reflejada su obsesión malsana con el Fantasma). También se ha cortado el inicio de "Beautiful", cuando los Freaks se llevan a Gustave. Se ha añadido un reprise que mezcla "Heaven by the sea" y "Only for him/Only for you", poco después de empezar la segunda parte. El Fantasma se refiere a Gustave como "el pequeño vizconde".
Y es que si ya la partitura es una maravilla, su emotividad en el escenario se acrecienta: una canción que no llama especialmente la atención, como "Love Never Dies", se convierte en un momento emocionante en el escenario. Una experiencia más que recomendable: no os dejéis convencer por las malas críticas. Siendo quisquillosa, sólo se le puede poner una pega y es la escenografía, que podría ser más elaborada.
Ramin Karimloo y Sierra Boggees: Increíble Ramin Karimloo. Voz perfecta, su "Till I hear you sing" pone los pelos de punta. Y su interpretación, igual: con garra cuando hace falta y con suavidad cuando el momento lo requiere, hace creíble el lado violento y el lado tierno, enamorado, y hasta paternal, del Fantasma. Sierra Boggess: una Christine toda elegancia y suavidad, con una voz bonita.